donderdag 28 juni 2012

Rauwkostmaaltje



'n Ander onderdeel van mijn huidige manier van gezond eten wordt gevormd door flink wat rauwkost. Wat kan dat toch lekker zijn als er zin in hebt! 
En dan te beseffen dat het zo goed voor je is en je maag lekker aan het werk zet.
Vandaag zat dit in het vat voor mij:
Ik begon met een sjalotje en een knoflookteentje heel fijn te snijden en op de bodem van mijn prachtige bord te leggen. Daarna blaadjes ijsbergsla en rucola er bovenop, beetje fijngesneden. Zeker 50 gram fetakaas in blokjes gesneden erbij en 'n hardgekookt ei in vier partjes in het noorden, zuiden, oosten en westen neergelegd. Twee tomaten leg ik kort in het pannetje met het hete water waar het ei in heeft gelegen, waarna ik ze makkelijk kan schillen en in partjes snijden. Ook erbij! Een worteltje wordt in fijne plakjes gesneden en toegevoegd. De helft van een blikje ansjovisfilet in piepkleine stukjes (zó pittig en zout!) eroverheen gespreid. Dan nog wat blaadjes basilicum over alles heen. Als dressing 'n halve uitgeperste citroen met olijfolie extra vierge met wat bieslook door elkaar geklopt en voorzichtig over alles heen gedruppeld. Alles op het bord voorzichtig met elkaar vermengd. Zoveel mooie kleuren, zoveel fris groen!
En dan rest alleen nog … het opeten.
Neem er de tijd voor, want er moet heel lang en genietend gekauwd worden. Wat een vitamine a,b,c,d,e etc. dalen in je neer!
                                                                             Mia Meijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten