maandag 25 juni 2012

Het vak leren

De derde blog!

Deze derde blog start ik los van de blog met de schrijfopdrachten, www.schrijfopdracht.blogspot.com, waar  ik elke dag een nieuwe schrijfopdracht op plaats. Die opdrachten zijn bedoeld om mensen te laten voelen hoe fijn het is om dagelijks te schrijven - bijna ongeacht wat en hoe. Iedereen is vrij om een eigen invulling te geven aan deze opdrachten, die hopelijk inspirerend werken.

In deze blog www.schrijfop.blogspot.com wil ik wat meer gereedschap aanbieden. Voor degenen die daar behoefte aan hebben. Veel mensen hebben mij hierom verzocht, dus waarom zou ik hun verzoek niet honoreren?
Een voorbeeld. Als ik schrijfliefhebbers aanmoedig om een column te schrijven, geef ik in grote lijnen in de opdracht aan wat de essentie van een column is. Via deze blog wil ik dieper op het onderwerp ingaan. Op dezelfde manier wil ik dichtvormen, diverse schrijfstijlen enz. aanpakken. Ook met voorbeelden erbij.
Op de tweede blog www.schrijfnu.blogspot.com staat aktuele info over het project en plaats ik af en toe teksten van schrijfliefhebbers die aan het project meedoen.

Op deze derde blog zal ik af en toe ook mijn eigen teksten plaatsen. Meestal zullen ze gerelateerd zijn aan de opdrachten. Ook geef ik de ruimte aan foto's, die ik nu eenmaal graag maak.
Starten dus maar!
                                                                                                 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten